ups

En trygg logistikpartner

En trygg logistikpartner

Om man är ett säljande eller tillverkande företag så är man beroende av att leveranser, och upphämtningar från exempelvis ups, sker i rätt tid. Som butik kan man annars få tomma hyllor och kunder som tröttnar på väntetiden och väljer att gå till en annan butik istället. En frisör kan stå utan färg och schampo och därmed inte kunna göra behandlingar på sina kunder. Bilmekaniker kan inte laga bilarna och industrin saknar delar så produkten inte kan slutföras. Att vägarna fungerar och att fraktbolag som till exempel UPS, eller logistikpartnern har fungerande rutiner och ett seriöst tillvägagångssätt är ett måste. Allt för att som företag kunna fungera och ha nöjda kunder.

 

Lista på önskemål

När man är starkt beroende av leveranser är det en god idé att kontakta en säljare hos UPS, eller det fraktbolag man nyttjar eller vill nyttja. Man sätter sig ner i lugn och ro och stakar upp vilka behov man har av transporter. Gemensamt med en representant från fraktbolaget, exempelvis UPS lägger man upp en plan som är så nära den kunden önskar men samtidigt kan fungera för båda parter. Anledningen till att inte alla kunder kan få exakt det de önskar är att UPS, och andra fraktbolag, måste se till att personalen har en så jämn och fungerande arbetsdag som möjligt. Man kan inte ha en styrka där alla arbetar 3 timmar om dagen, exempelvis.

 

 

Kunskap är nyckeln

Antingen man är ett företag som blir något av en mellanhand mellan slutkunden och leverantören, eller man är slutkunden, så är kunskap alltid bättre än att vara ovetande. Om man till exempel vet var leveransen är och när den dyker upp, eller kanske till och med varför den dröjer, är det lättare att hålla humöret uppe. Det kan även vara så att man själv aktivt måste hitta en tillfällig annan lösning tills leveransen anländer.